Vind dine kunder igen

Tænker du også ofte, hvordan du kan vinde dine kunder tilbage, når du først har vundet dem en gang? Har du før stået i en situation, hvor kunden kom tilbage, men du endte med en mangelomkostning?

I dette blogindlæg vil jeg komme med gode idéer, til hvordan du kan få dine kunder igen, når du én gang har solgt til dem. Jeg gør brug af 3 forskellige marketing tiltag, når jeg fremme mit salg, og lave et modificeret gensalg. Det hele drejer sig om strategien, du skal ligge en strategi, og hvad der virker for mig, virker nok ikke for mig, dog vil jeg gerne give dig et bud på hvordan, hvorfor, og hvornår du skal gøre brug af mine metoder.

Nyhedsbreve

Nyhedsbreve er en sindsyg vigtig kilde til mersalg, her har du muligheden for at få høje eksponeringer, og få dine kunder lokket ind til at købe igen ved gode tilbud. Du bør egentlig køre nyhedsbreve mindst én gang om måneden, herunder kan det være en rigtig god idé, at gøre brug af den data som du får af kunden, selvfølgelig med samtykke. Det vil sige demografi – er det en han eller en hun? Send specifikke tilbud til hannerne, og specifikke tilbud til hunnerne, på denne måde øger du chancen for en konvertering. Det kan jo selvfølgelig også være, at du kun sælger et produkt, eller få som egentlig passer til begge segmenter, her behøver du ikke at gøre brug af 2 forskellige nyhedsbreve. Herudover bør du også sende nyhedsbrevet, så personligt som du kan, gør brug af navnet i starten af nyhedsbrevet. Lær af dine fejl, sælg aggressivt, find en måde at få flere abonnenter til. Det kunne eks. være at sætte en pop up nede i bunden, eller det kunne være i indkøbsflowet, hvor man indtaster sine data. Brug nyhedsbrevet, og få dine kunder igen! Du kan f.eks bruge MailChimp.

Remarketing

Noget andet der er smart nu om dage, er remarketing. Remarketing kender du nok, som den irriterende reklame, der forfølger dig over alt på Nettet, så snart du har været inde og kigget på en bestemt side. Det der ligger ved det er, at den cookie, som hjemmesiden har, kommunikerer med både søgemaskinerne, og de sociale medier. På denne måde har udbyderen mulighed for at blive ved med at pushe denne reklame til dine kunder, og på denne måde kan du måske opnå mere salg, da de kan ende med at købe det. Du bør altid anvende remarketing, det er rigtig smart, dog vil det oftest være på B2C markedet, at det er mest relevant.

CRM systemer

CRM systemer er for den moderne købmand, der har så mange kunder, at han ikke kan huske hver enkelt situation. Med et CRM system notere man alt fra købet, til hvad man har snakket om ned, også hvis man ikke sælger noget. På denne måde kan man lettere holde et overblik over alle sine kunder, og virker mere professionel, da man rent faktisk vil kunne huske hvad der er sket  igennem salgsprocessen. Herudover er CRM også smart i kundeservice, da det giver kunden en bedre oplevelse, og det vil fører til både mund-til-mund markedsføring, og til at kunden højst sandsynligt kommer igen. Du bør bruge CRM systemer igennem hele din salgsproces. Du kan f.eks bruge SkyViewCRM.

Jeg håber, at du har kunne bruge mit indlæg til noget.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *